nedeľa 11. januára 2015

Medzi dvoma svetmi (2.časť)

2. kapitola - V kníhách nájdeš všetko
Rozhodla som sa že po škole navštívim knižnicu. Možno tam zistím viac o lese pri Viles a hlavne o tej jaskyni. Hneď ako skončila posledná hodina som sa vybrala do miestnej knižnice. Keď som vstúpila ovalil ma zápach starých kníh. Strop bol posiaty hviezdami, pripomínalo mi to nočnú oblohu. V knižnici bolo len jedno veľké okno. Za veľkým stolom uprostred miestnosti plnej kníh sedela staršia pani , pravdepodobne tu pracuje. "Dobrý deň,, pozdravím sa " čo si želáte?,, spýta sa "hľadám knihu o lese pri Viles,, "skúste ju pohladať tu,, . Ukáže na obrovskú poličku plnú kníh. Po hodine prehrabávanie medzi kopou kníh ma to prestane baviť. Pôjdem domov už je aj tak neskoro a ešte sa musím naučiť na zajtra. Pri dverách zbadám krabicu s nápisom vrátene. Prezerám si všetky knihy z krabice ,možno ju tu nájdem. Našla som ju je to veľka zelená kniha na ktorej je s čiernym písmom napísane Historia obce Viles. Vypožičam si ju a bežím domou. Cestou domou mi napadne keď tá kniha bola v krabici s vrátenými knihami to znamená že si ju niekto predomnou vypožičal. Možno ho trápia tie isté sny čo mňa alebo sa len zaujimal o historiu našej obce a okolia. Ked po asi pol hodine cesty z knižnice dorazím domov vrhnem sa na učenie a potom si prečítam niečo z tej knihy. V knihe je vyše 200 strán . Strany na ktorých nieje nič čo by ma zaujímalo preskočím. Až na strane 137 objavím informacie o lese pri Viles. Stredne veľkým písmom čítam Vlese sa okrem čistého potoka nachaádza aj jaskyňa známa desivou povesťou. Povesť o jaskyni sa hovorí už od dávnej minulosti. Pod textom je veľký obrázok jaskyne. Na druhej strane je napísané veľkým písmom Povesť o žene v jaskyni. Pod nadpisom čítam .Žena o ktorej sa hovorilo že vidí veci ktoré iný človek neuvidí zmizla a po roku pátrania ju vyhlásili za mrtvú. Po roku a pol našiel jej telo v jaskyni muž ktorý sa chel schovať pred dažďom do jaskyne. Jej telo nejavilo žiadne známky rozkladu , takže neumrela pred 2 rokmi. Chviľu nad tým rozmýšľam , potom si uvedomí že je už pol desiatej . Je najvyšší čas ísť spať.... Ráno sa prebudím o niečo neskôr než zvyčajne a spomeniem si na sen čo sa mi v noci sníval. Bol iný ako predchádzajúce bolo tam toho viac...

2 komentáre: