utorok 3. februára 2015

Recenzia-Veronica Roth- Divergencia

Sériu diverencia som si strašne obľúbila, tak som sa rozhadla napísať recenziu na 1. diel- Devergencia.

Názov-  Divergencia
Originálny názov- Divergent
AutorVeronica Roth (vek,26 rokov)
Počet strán- 400
Vydavateľstvo- Slovart,2012

O čom je?
-Prví diel rozpráva príbeh Beatrice ktorá žije v Chicagu v ďalekej budúcnosti. Spoločnosť je rozdelená do 5 frakcíí podľa cností: Sebazaprenie, Neohrozenosť, Informovanosť, Harmónia, Otvorenosť. Na rozhodovacej ceremónii si všetci 16 ročný vyberú svoju frakcie na základe absolvovaného testu predpokladov. Beatrice má len 2 možnosti zostaň zo svojou rodinou , alebo ju navždy opustiť a pokúsiť sa zapadnúť do inej frakcie. Beatrice strávila svoje detstvo ako skromná členka Sebazaprenia , no na rozhodujúcej ceremónii si vyberie život v drsnej Neohrozenosti. Rozhodnutím prekvapí všetkých vrátane seba.V Neohrozenosti si meno zmení na Tris. Neskôr zistí že členstvo v Neohrozenosti si musí vybojovať inak sa stane bezprízornou (nezaradená do žiadnej frakcie).Byť bezprízornou pre Tris znamená niečo horšie ako smrť.Hľadá si skutočných priateľov v novej frakcii a zamotáva sa do vzťahu s chvíľami neodolateľným a inokedy neznesiteľným mentorom Neohrozenosti Štyrkou(Tobiasom).
Sebazaprenie - obetavosť, niekedy až príliš.
Neohrozenosť - odvaha nadovšetko, aj za cenu života.
Informovanosť - ľudia preferujúci vedomosti, vedomosti, inteligenciu a ešte raz vedomosti.
Harmónia - tu žijú ľudia, ktorý preferujú mier a priateľskosť v každom ohľade.
Otvorenosť - pravdovravnosť vždy a všade, aj keď ťa to zraní.




Čím je výnimočná?
- Obsahuje množstvo neočakavaných zvratov a šokujúcich odhalení. Výnimočná je hlavne tým že 16 ročná hlavná hrdinka príbehu prežíva adrenalín pri extrémnych situáciach,vie sa naštvať keď jej niekto povie že ju miluje a na druhý deň ju ignoruje... Sú to reálne pocity násťročných. V Divergencii sa hlavná hrdinka správa ako násťročná narozdiel od Hier o život či Mesta kostí kde sa hlavné postavy nesprávajú a neprežívajú udalosti podľa toho koľo majú rokov.
Čo sa mi nepáči?
-Nepáči sa mi to rozdelenie do 5 frakcií. Pripomína mi to 4 fakulty z knihy Harry Potter alebo 12 krajov z knihy Hry o život.To je jediné čo mi tam vadí.
Moje pocity pri čítaní-
Pri čítani som sa úplne vžila do príbehu. Keď som ju začala čítať nedokázala som prestať, je to príbeh plný napätia. Keď som knihu nečítala, premýšlala som čo by sa  v nej mohlo diať ďalej. Bola som posadnutá.
Názor na hlavné  postavy-
Tris (Beatrice) sa stala mojim ,,idolom" . Viem že to vyznie hlúpo ale chcem byť človek ako ona. Dokázala že si vie vybojovať to čo chce...po čom túži. Počas celého čítania príbehu si môžete všimnúť ako sa mení z bojazlivého dievčatka na drsnú členku Neohrozenosti.
Štyri (Tobias) mi zo začiatku nesedel, prišiel mi ako arogantný ,nafúkaný chlapec. No , neskôr som názor zmenila. 
Celkový dojem- 
Čakala som že to bude niečo úžasne, niečo čo si zamilujem .......a tak sa aj stalo (bola to láska na prvý pohľad).Celú dystopickú sériu som si strašne obľúbila. Kniha je ako stvorená pre násťročných. Najdete v nej humor, lásku, akciu proste všetko. Je to typ knihy ktorý keď začnete čítať nedokážete prestať. 

                          ,,Najprv frakcia, potom krv"


Obálka- Je to obálka ktorú je radosť vystaviť v knižnici. Strašne sa mi páči tá kombinácia farieb a proste celý vzhľad. Keď som ju 1. krát videla nevedela som sa vinadívať. 
Pokračovanie- 2. diel Rezistencia (Insurgent) a 3. posledný diel Experiment (Allegiant)

Bodovanie- 9,5/10
Sfilmovaná verzia- Mne osobne sa oveľa viac páči knižná verzia Divergencie. Vo filme podľa mňa vynechali veľa scén z knihy ktoré mi vo filme chýbali. Sfilmovaný je zatiaľ iba 1. diel. 2. diel Rezistencia bude mať premieru 20.3.2015 
Knihu sa dá objednať- Ja som si objednala rovno celú sériu z Martinus.sk/divergencia/séria.



9 komentárov:

  1. Teším sa na dalšie recenzie od vás :))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Zajímavý názor na Divergenci. Knihu jsem nečetla, ale viděla jsem film.
    Zaujalo mě, že se ti nelíbí, jak je svět rozdělený do pěti frakcí - ano, je to otřelé a neoriginální, ale kdyby svět v Divvergenci do pěti frakcí rozdělený nebyl... o čem by ten příběh vlastně byl? Téměř všechno se tam točí právě kolem frakcí a bez nich by příběh ztratil zápletku, příběh i pointu. :D

    www.empty--island.blog.cz
    www.empty--island.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. viem že bez frakcií by to nemalo pointu ale mohla to vymyslieť inak :D ale aj tak je to úžasná kniha :3 oplatí sa ju prečítať :)

      Odstrániť
  3. Práve Divergenciu čítam a zatiaľ ma baví :) :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dúfam že ťa bude baviť až dokonca :) je to fakt skvelá kniha

      Odstrániť
  4. cetla jsem divergenci a rezistenci, jeste me ceka aliance, tak jsem zvedava. i kdyz uz vim, jak to skonci, lidi jsou obcas moc ukecany :( :-D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. S knihou skúsenosť nemám, no videla som film. Je to podľa mňa najlepší film, aký som kedy videla. Takže možno si to niekedy aj prečítam :)

    http://life-by-romi.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Už dlouho jsem přemýšlela, že bych si to přečetla, asi se k tomu odhodlám :D :)
    www.dennycanton.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť