nedeľa 8. februára 2015

Recenzia-Veronica Roth- Rezistencia (Divergencia #2)

Nedávno som dočítala 2. diel série Divergencia - Rezistencia tak som sa rozhodla napísať na ňu recenziu kým si ešte všetko pamätám.

Názov- Rezistencia
Originálny názov- Insurgent
Autor- Veronica Roth (vek,26 rokov)
Počet strán- 424
Vydavateľstvo-  Slovart,2012

O čom je?
-Iniciačná ceremonia Neohrozenosti mala byť pre Tris dňom osláv a radosti, no namiesto toho sa stala svedkom bezúzdného vraždenia a rozpadu dvoch frakcií.A navyše sa musí vyrovnať zo smrťou jej rodičou a smrťou jej najlepšieho kamaráta Willa ktorého zabila. Aby Tris spolu s Tobiasom (štyri) zachránili zvyšky Neohrozenosti a Sebazaprenia , musia vstúpiť do služieb ostatných frakcií , alebo sa dokonca spojiť s bezprízornými. Spolu sa snažia zistiť tajomstvo vodkyne Informovanosti ktoré by mohlo zapríčiniť rozpad frakcií a zánik Chicaga.
Čo sa mi páči?
- Kniha Rezistencia bola jednou z najočakávanejších kníh roku 2012 a aj chápem prečo...Kniha je zaujímavá tým, že tentoraz sa neocitáme len v jednej frakcií, ale beháme spolu s postavami po Chicagu aj do ostatných frakcií. Okrem frakcií, ktoré sa nám viac v príbehu otvárajú, postupne zisťujeme ako je to s divergentnými a dozvedáme sa viac o bezprizorných.Kniha je celkom nepredvídateľná, nie taká že som už od začiatku tušila čo sa stane. Proste ma v nej toho veľa prekvapilo.
Čo sa mi nepáči?
-Začiatok knihy mi pripadal trochu nudnejší , nerobilo mi problém knihu hocikedy zavrieť. Až keď som sa dočítala do polovice knihy , chytilo ma to až natoľko , že som Rezistenciu zavrela až keď som prečítala poslednú stranu. A ešte sa mi nepáčili tie otrávne hádky kôli blbostiam.
Moje pocity pri čítaní-
Túto knihu som začala čítať s menšími očakávaniami než pri Divergencii, lebo kým som všade čítala aká je Divergencia skvelá, o Rezistencii som čítala iba to aká je hrozná. Hlavne kôli hádkam. Pomyslela som si že vďaka hádkam to bude realistickejšie. Veď každý sa občas poháda. Ale v Rezistencii boli tie hádky kôli úplným blbostiam. Začalo to byť fakt hlúpe a otravné.
Názor na hlavná postavy-
- Tris patrí ešte stáe k mojim najoblúbenejším postavám aj s Tobiasom. Páčil sa mi aj vzťah Tris a Tobiasa. Tris bola až príliž obetáva, Tobias ju zasa potreboval ochraňovať.
V Rezistencii som si strašne obľúbila Uriaha (člen Neohrozenosti).
Caleb ( brat Tris)  ma strašne sklamal a naštval.
Celkový dojem-
- Divergencia sa mi páčila viac ako Rezistencia. Bolo tam dosť veľa zvratov ale neoslovilo ma to až natoľko ako Divergencia  ale koniec Rezistencie ma vážne dostal. WoW! Koniec bol vážne dobrý.

                ,,Jedno rozhodnutie ťa môže zničiť"

Obálka- Obálka Divergencie zo symbolom Neohrozenosti bola nádherná , no obálka rezistencie zo symbolom Harmonie sa mi páči viac.
Pokračovanie- 3. posledný diel Experiment (Allegiant)
Bodovanie- 9/10
Sfilmovaná verzia - Rezistencia vo filmovej podobe bude mať premieru 20.2.2015 trailer- trailer/insurgent/youtube
Knihu sa dá objednať- Ja som si objednala rovno celú sériu z Martinus.sk/rezistencia/séria.

12 komentárov:

  1. Skvělá recenze! vážně! Knihy jsem tedy nečetla, ale viděla jsem film a nemohu se dočkat, až uvidím cca 20, března další díl. A tím je tenhle. Už podle trailerů je opravdu bomba!! :)))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem :) ano trailer je naozaj bomba

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ja som dnes prečítala Experiment, ktorý bol super. Rezistencii by som dala hodnotenie 2/5.. podľa mňa bola nudná, sále len behali z jednej frakcie do druhej.
    Inak, pekná recenzia :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Čítam skôr iné druhy kníh. Ale máš zaujímavý vkus :) www.adolescenters.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Asi začnu číst.-)

    http://lovelynela.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Reziscenci si chci už hrozně dlouho přečíst. Divergenci jsem si totálně oblíbila, některé scénky mám přečtené už milionkrát, takže se na pokračování moc těšim. Já teda nejvíc miluju Tobiase, to je moje platonická láska :D

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ja mám za sebou prvý diel a ten sa mi fakt páčil, ale dvojka ma, naopak, vôbec nezaujala. Sekla som s ňou ešte na začiatku a po tom, čo som sa dozvedala, ako sa to celé má skončiť, už som ani nemala chuť v čítaní pokračovať.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Pekná recenzia :) Ešte som síce knihu nečítala, ale po tom čo dočítam Divergenciu si ju určite prečítam!

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Vidí,že robím dobre,že chcem túto sériu prečítať :)

    OdpovedaťOdstrániť